کتاب کارآفرینی

تفاوت ناب بودن با ارزان کار کردن
بزرگ‌ترین تصور غلط اکثر افراد قبل از خواندن کتاب «Running Lean» یا «اجرای ناب» این است که تصور می‌کنند کلمه Lean به معنی ارزان تمام کردن کارهاست؛ اما پس از مطالعه، درک آن‌ها از ناب بودن تغییر می‌کند. کلمه lean به این معنی است که باید منابع خود را بشناسیم و آن‌ها را به بهترین نوع ممکن استفاده کنیم. مهم‌ترین منبع یک استارتاپ زمان است.
اعتبار سنجی محصول
قبل از معرفی یک محصول جدید، چگونه بازار را تجزیه و تحلیل می‌کنید و کارایی کالا را در بازار بررسی می‌کنید؟ یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های یک شرکت این است که محصولی ‌بسازد که هیچ‌کس به آن نیاز ندارد و آن را نمی‌خرد. کسب و کارها در ابتدا باید نیاز مشتریان را بفهمند. متوقف کردن یک کسب و کار بسیار آسان‌تر از این است که هزاران دلار برای آن هزینه کنید و سپس بفهمید محصول شما مشتری ندارد.
ترویج محصول
ترویج محصول مسئله‌ای است که تمام شرکت ها با آن مواجه‌اند. در متدولوژی ناب، به جای این‌که نرم افزار خود را توسعه دهید و سپس یک تیم بازاریاب استخدام کنید که محصول شما را بفروشد، بر فروش محصول در حال توسعه تمرکز می‌کنید. در واقعیت، هیچ محصولی به بهترین شکل توسعه پیدا نمی‌کند و نواقصی دارد؛ بسیاری از توسعه‌دهندگان به دنبال کمال در کار خود هستند ولی این کار الزاما به معنی فروش نیست.
تعامل با مشتری
رویکرد متدولوژی ناب برای توسعه مشتری، پرسش از آن‌ها درباره تجربیات شخصی‌شان است. این کار به صورت یک گفت‌و‌گوی رو‌در‌رو انجام می‌شود. از مشتریتان برای نوشیدن یک فنجان قهوه دعوت کنید و پرسش‌هایی مانند تجربیات او در استفاده از محصول، مشکل‌هایی که با آن مواجه شده‌است، نحوه آشنایی با محصول، راه‌های توسعه محصول و ویژگی‌های مورد نیاز او برای توسعه محصول در آینده بپرسید.
تمرکز روی مشتری
پیام اصلی و تکراری در سرتاسر کتاب استارتاپی اجرای ناب، «تمرکز بر مشتریان» است. تمرکز بر مشتری در یک کسب‌و‌کار، همه چیز است؛ چراکه این مشتری است که در نهایت محصول یا خدمت شما را می‌خرد. اگر مشتری راضی نباشد، درآمدی نخواهید‌داشت. بنابراین، یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که یک استارتاپ طی می‌کند این است که مشتری‌های خود را بشناسد و اعتبارسنجی نماید تا بتواند ریسک مشتری را از کار خود حذف کند..
حل مسأله در چهار مرحله
نویسنده این کتاب کارآفرینی فرآیندی چهار مرحله‌ای را به عنوان راهی برای حل مشکلات موجود در بازار استفاده می‌کند. اما به نظر می‌رسد این فرآیند برای هر کاری قابل استفاده است! این مراحل عبارتند از فهم مشکل، تعریف کردن راه حل، اعتبارسنجی کیفی و بررسی کمی. دلیل قدرتمند بودن این فرآیند چهار مرحله‌ای این است که نه تنها بررسی کمی انجام می‌دهد، بلکه کیفیت را نیز مورد آزمایش قرار می‌دهد. این متد توسط بسیاری از صاحبان کسب و کار مورد استفاده قرار گرفته‌است.

ترجمه دقیق

افزودن تصاویر و ویدیو به ترجمه دقیق محتوا برای ارتباط با مخاطب 

قطعا شنیده‌اید که مردم به شیوه­ های متفاوتی یاد می ­گیرند. برخی افراد با دیدن بهتر یاد می ­گیرند، در حالی که برخی دیگر با شنیدن یادگیری بهتری دارند. مهم این است که ابزار بصری در یادگیری همه گروه ها موثر هستند. استفاده از تصاویر، فیلم ها یا نمودارها به روشن کردن منظور شما کمک می­ کند.

در همه محتوا‌ها از تصویر و ویدیو استفاده کنید. این تصاویر و ویدیو‌ها ارزش محتوای شما را بالا می‌برد. ولی از گذاشتن عکس‌های اضافی بپرهیزید. عکس‌های اضافی و غیر مرتبط، مخاطب را خسته می‌کند.

8. برای بهینه سازی سایت، محتوای کوتاه و مفید بنویسید

در سایت هیچ چیز بهتر از یک محتوای خلاصه و پر از اطلاعات مفید نیست. اگرچه تولید چنین محتوایی کاری چالش­ برانگیز و زمان‌بر است، ولی می‌تواند معجزه کند. بنابراین بر تعداد کلمه تمرکز نکنید. محتوای طولانی به معنای محتوای خوب نیست. اغلب نوشتن یک محتوای کوتاه  سخت‌تر است و در واقع زمان بیشتری را باید برای نوشتن آن صرف کرد.

9. وب سایت خود را برای سفارش ترجمه فارسی به انگلیسی مرتب به­ روز کنید

شروع وبلاگ یا وب سایت برای یک مترجم فارسی به انگلیسی تعهدآور است. در صورتی که چند محتوا در آن قرار دهید و کار را ترک کنید، مخاطبان زیادی به دست نمی ­آورید. به علاوه موتورهای جست‌و‌جو هم به سایت هایی که مرتب به روز نمی شوند علاقه­ ای ندارد. چگونه وبلاگ یا سایت شما به روز می شود؟ این مساله به شما بستگی دارد. هر کس منابع و اولویت‌های مختلفی دارد. با این حال حداقل دو بار در هفته سایت را به ­روزرسانی کنید. اما فقط به روز شدن به بهینه سازی سایت شما کمک نمی کند، تلاش کنید محتوایی تولید کنید که ارزش خواندن داشته باشد.