مهمترین مساله و چالش برای شما تولید محتوای زیبا و با کیفیت است که علاوه بر داشتن متنی روان و جذاب، موارد سئو نیز کاملاً در آن رعایت شده باشد.
در صورتی که به تازگی یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کردهاید و یا یک سایت آموزشی، خبری، علمی، ورزشی یا فرهنگی تأسیس کردهاید، یا قصد معرفی و تبلیغ برند و یا خدمات شرکت خود را در فضاهای مجازی و اینترنت دارید، مهمترین مساله و چالش برای شما تولید محتوای زیبا و با کیفیت است که علاوه بر داشتن متنی روان و جذاب، موارد سئو نیز کاملاً در آن رعایت شده باشد.شرکتهای بسیاری در زمینه ترجمه و تألیف تولید محتوا فعالیت میکنند که گاهاً کیفیت کار بسیاری از آنها پایین بوده و تمام متن و یا بخشی از آن کاملاً کپی است. رایا مارکتینگ به عنوان اولین پورتال دیجیتال و تولید محتوا به شما کمک میکند تولید محتواهایی با کیفیت و کاملاً یونیک داشته باشید.
محتوا در واقع تمام مطالب مختلفی میشود که شما در سایت خود قرار میدهید و باعث انتقال اطلاعات میشود. محتوا میتواند بررسی یک محصول خاص، نقد و بررسی یک فیلم، معرفی یک برند، ویدئو، اینفوگرافیک، لیستهای مختلف و غیره باشد که نویسندگان سایت آنها را تهیه میکنند. یکی از مهمترین و اصلی ترین روشهای جذب مشتری و تبلیغات اینترنتی تولید محتوای مناسب است که باعث میشود رتبه وب سایت به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و بازدید از سایت نیز بیشتر شود. لذا مدیران سایتها معمولاً در تلاش هستند که کسانی را برای تولید محتوا انتخاب کنند که تجربه و تخصص کافی داشته باشد و بتواند به شکل گرم و گیرایی بنویسد.
برای آنکه تولید محتوا بتواند باعث بهبود رتبه سایت و افزایش بازدید شود باید ویژگیهایی داشته باشد از جمله آنکه:
به هیچ وجه متن محتوا کپی شده نباشد. مطالبی که در تولید محتوا به کار میبرید کاملاً معتبر و تأیید شده باشند برای مثال اگر قصد تولید محتوا برای معرفی محصولات یک برند و یا شرکت دارید، از اغراق و مبالغه راجع به ویژگیهای محصول خودداری کنید، بلکه سعی کنید با متنی زیبا ویژگیهای واقعی محصول را به خواننده معرفی کنید. تولید محتوا باید ساده باشد و از نظر تعداد کلمات و حجم متن نیز مناسب و قابل قبول باشد، متنهایی که با کلمات و اصطلاحات سخت نوشته میشوند و یا بسیار طولانی هستند تنها حوصله خواننده را سر میبرد و هیچ تأثیر مثبت دیگری نخواهد داشت. چگالی کلمات کلیدی از دیگر ویژگیهای تولید محتوای مناسب است که تأثیر زیادی بر سئوی سایت میگذارد.مسالهی دیگری نیز که برای تولید محتوا باید به آن توجه داشته باشید، نوشتن عنوانی جذاب و منحصر به فرد است که خواننده را ترغیب کند که محتوای شما را بخواند.
ناربو ، با رعایت تمام نکات مهم در تولید محتوا، محتوای مخصوص برای شما را ترجمه می کند و در اختیار شما قرار می دهد.
اگر ترس از شکست مانع از پیشروی شما میشود، در ادامه چندین راه برای بیرون آمدن از این حالت و مقابله با آن ارائه شده است:
ترس به خودی خود نمیتواند به شما آسیب برساند و فقط یک حس است. ترس برای آگاه ساختن ما از خطرات قریبالوقوع است، اما ترس از شکست هیچ آگاهیای از خطری قریبالوقوع به شما نمیدهد. تنها از نتیجهای ساختگی در آیندهای دور به ما هشدار میدهد.
به خارج ازمحدودهی ترس خودقدم گذارید و به ترستان بنگرید. این احساسات را به عنوان واکنش همیشگی به افکار و باورهای منفی در نظر بگیرید. باور داشته باشید این احساسات به طورموقت تنها درآگاهیتان ظهور مییابند، اماواقعیت ندارد. هنگامی که شما خود را از ترستان جدا بدانید باعث تضیف این احساس منفی میشوید.
کمی ترس چندان هم بد نیست.هنگامی که میخواهید تغییری ایجاد کنید، هدفی را دنبال کنید یا دنبال رویاهای خود بروید، باید واقع بینانه خطر آن را هم در نظر بگیرید. این کار به کمی تلاش از سوی شما نیاز دارد، البته متناسب با هدفتان شاید این هدف به میزان زیادی تلاش از سمت شما نیاز داشته باشد. آگاهی از این موضوع باعث کاهش ترستان میشود.
افرادی را پیدا کنید که آنچه را شما میخواهید انجام دهید، با موفقیت انجام میدهند.کاری که آنها برای رسیدن به هدفشان انجام دادهاند را یاد بگیرید. موانع ومشکلاتی که آنها با ید با آن غلبه میکردند را بیابید.مهارتهای خاص، آموزشها یا منابعی که استفاده میکردند را پیداکنید.
این کار با هم صحبتی با این افراد، مطالعه دربارهی آنها، انجام بعضی تحقیقات جانبی و زیاد سوال پرسیدن محقق میشود. اگر احساس میکنید به آموزش یا منابع بیشتری نیاز دارید، حتما سعی در رفع نیازتان کنید. تفاوت بین شرایط آنها و شرایط خودتان را در نظر بگیرید. همزمان با جمع آوری این اطلاعات به شواهد محکمی دست مییابید که درمییابید آیل پذیرفتن این خطر قابل قبول است یا نیست.
بدون آگاهی از کاری که باید انجام دهید میزان شانس موفقیتتان و همچنین اینکه میزان شکستتان قابل پذیرش است خود را درگیر سرمایه گذاری و یا هدف جدید نکنید.
حتی وقتی خطرهای احتمالی را ارزیابی میکنید برای اینکه بدانید انتظار چه چیزی را داشته باشید، برای رسیدن به هدفتان کاری انجام دهید. اغلب فکر میکنیم اگر کاری را شروع کنیم به آن انجام آن کار محکوم هستیم در نتیجه آن کار را اصلا شروع نمیکنیم.
در حالی که میتوانید بدون به خطر انداختن امنیتتان کارهای کوچک و زیادی در جهت رسیدن به هدفتان انجام دهید. تنها قدم اول را بردارید تا ترستان کمتر شود.
لیستی از کارهایی که احتمال دارد برای رسیدن به هدفتان یا شروع کارتان به آن نیاز داشته باشید تهیه کنید. هر کدام از این کارها را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید. هر روز یک کار یا چند کار را در یک هفته انجام دهید.هر چند هفته یک بار، احساسی که درباره هدفتان و اینکه آیا به سعی و کوشش بیشتری برای رسیدن به آن نیاز است را ارزیابی کنید.
به یاد داشته باشید کسب صلاحیت و موفقیتهای کوچک، راه مدیریت کردن ترس از شکست است. همانطور که با پیش بردن کارها مهارت و علم بیشتری کسب میکنید، در مورد امکان موفقیت اعتماد به نفس بیشتری کسب خواهید کرد.
کتاب هایی بخوانید که به شما کمک کند با ترس تان روبه رو شوید. این مدل کتاب ها زیاد اند. کتاب های خودشناسی و روانشناسی که به شما کمک کنند نترس باشید. کتاب هایی که زندگی و روش افراد موفق را به شما نشان دهد. حتی اگر وقت مطالعه کتاب ندارید خلاصه کتاب ها می توانند بسیار کمک کنند.
تولید محتوا یا Content Creation دغدغهی تازهای نیست.
تقریباً از زمانی که صنعت چاپ به وجود آمد و ظرفیت تولید به تدریج بیشتر از محتوای در دسترس شد، تولید محتوا و پیدا کردن محتوای مناسب برای نشر به یک چالش جدی تبدیل شد.
صنعت نشر در اروپا بلافاصله پس از اختراع ماشین چاپ، به سراغ چاپ انجیل رفت که هم کسی مدعی دریافت حقالتالیفش نبود و هم متقاضیان فراوان داشت.
با گسترش رادیو و تلویزیون و قبل از توسعهی علم الکترونیک و دیجیتال، اصطلاح رسانه های الکتریکی یا Electric Media مطرح شد.
بزرگان و تحلیلگران رسانه از همان زمان، بحث فراگیر شدن رسانه و دسترسی انبوه به محتوا و رسانه را مورد توجه قرار دادند.
نورمن آنجل، مارشال مک لوهان، ژان بودریار، نیل پستمن و اروینگ گافمن از جمله افرادی بودند که چالش محتوا را در عصر رسانه های الکتریکی مطرح میکردند.
اما طبیعتاً چون در آن مقطع، تولید محتوا همچنان محدود به بخش کوچکی از جامعه بود، هر زمان از چالش محتوا صحبت میشد، بیشتر نگرانی از حجم بالای مصرف محتوا و تاثیر رسانه های انبوه بر تفکر جمعی بود.
با ارزان شدن تکنولوژی دیجیتال و فراگیر شدن دسترسی به ابزارهای تولید محتوا (موبایل، دوربین دیجیتال، لپتاپ، اینترنت، وب و سایر ابزارهای مشابه) چالش جدیدی در فضای محتوا ایجاد شد.
در کنارِ مشکل مصرف محتوا و غرق شدن زیر حجم محتوای فراوان – که حداقل در یک قرن اخیر، متفکران و تحلیلگران را مشغول خود کرده است – مسئلهی تولید محتوا هم مطرح شد.
محتوا الزاما متن نیست و انواع مختلفی دارد و میتوان از آن در جاهای مختلف استفاده کنیم
در زیر نمونه هایی از تولید محتوا و استفاده از آن را بیان می کنیم:
شرکت لگو و کوکاکولا از این روش برای پیشرفت خود استفاده می کنند. کوکاکولا محور اصلی تبلیغات خود را بر پایه تولید محتوا قرار داده است.
شرکت لگو، لکسوس از این روش برای پیشرفت استفاده کرد.
شرکت لوگو برای این منظور شبکه اجتماعی مخصوص خود را تاسیس کرده است. جنرال الکتریک یک وبسایت دارد که در آن بحث هایی مربوط به تکنولوژی پاک اداره میشود و راه کارهایی برای آینده ارائه می شود. به طور کلی این روش بسیار فراگیر و قابل دسترس است. و استفاده از از روزانه بیشتر و بیشتر می شود. به هر حال
تولید محتوا انواع دیگری هم دارد. مثلا در محتوای متنی، نمونه تولید محتوای ترجمه شده و یا تولید محتوای تصویری، تولید محتوا با پاورپوینت.
به طور کلی تولید محتوا به خلاقیت شما باز میگردد. و بسته به خلاقیت شما، تمام ابزارهای موجود روی کامپیوتر شما می تواند به کمک شما بیاید. تا بتوانید منظورتان را به مخاطب تان برسانید.
جمعسپاری از نظر مفهومی عبارت است از حمایت داوطلبانه گروهی از مردم از یک پروژه، فرایند، اجرا یا ایده. این حمایت میتواند بهصورت مالی یا معنوی باشد. شخص یا گروهی برای اجرای ایده خودشان در شروع کار از دیگران دعوت میکند از آنها حمایت کنند تا بتوانند ایده خوشان را به سرانجام برسانند. حمایت کنندگان در این روش بهدنبال سود مستقیم نیستند و درصورت شکست ایده، مجریان را مورد بازخواست قرار نمیدهند. امروزه جمعسپاری نسبت به روزهای آغازین خود از نظر اجرایی و کیفی رشد زیادی کرده است. تجربهها و شکستهای متعدد به صورت یک دانش کوچک و قابل انتقال درآمده و بهسرعت در حال توسعه است.
ترکیبی از دو کلمه جمعیت و برونسپاری به معنای برونسپاری به انبوه مردم است. جمع سپاری نوعی برونسپاری است ولی نه به شرکتها یا سازمانهای خاص بلکه به گروه فراوانی از افراد، این جمعیت هم شامل افراد کارآمد میشود و هم بی تجربه .این کار معمولاً از طریق فراخوان عمومی در اینترنت انجام میشود.
گفته میشود که اولین بار مارک رابینسون نویسنده آمریکایی در سال ۲۰۰۶ در حوزه فناوری اطلاعات از جمعسپاری صحبت کرده و به آن رسمیت بخشیده است اما وبسایت معروف جمعسپاری کیکاستارتر نوشته که افرادی مثل موتزارت، بتهوون، ویتمن، مارکتواین اولین هنرمندانی بودند که رسما از روش جمعسپاری به جای فروش مستقیم، برای تأمین هزینه آثارشان استفاده کردهاند. بنابراین میتوان نزدیک به یک قرن تاریخچه برای جمعسپاری به شیوه امروزی در نظر گرفت، فناوری اطلاعات به گسترش این فرهنگ کمک زیادی کرده است و بر خلاف بسیاری از نظرات، ایده جمعسپاری یکی از ابداعات فناوری اطلاعات نیست.
افراد در زمانهای فراغت یا زمانهایی که قسمتی از کارشان در نظر گرفته نمیشود فرصت بیشتری برای انجام کارهایی که به تولید اقتصادی و کسب درآمد منجر میشود پیدا میکنند.
یکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن تجارت اینترنتی جمع سپاری ایجاد نرمافزارهای منبع باز میباشد و روند رو به رشد بازار این نرمافزارها باعث شد که بسیاری از کارآفرینان از این مدل برای کسب و کار خویش الهام بگیرند.
در عصر حاضر دسترسی آسان به اطلاعات ، به راحتی امکانپذیر است و علاوه برآن هزینه ابزار لازم برای تولید این اطلاعات نیز رو به کاهش است.
ظهور جوامع آنلاین نیز از دلایل مهم شکل گیری تجارت اینترنتی برون سپاری می باشد که در آن جمعیتی به صورت آنلاین سازماندهی میگردند.
این کار معمولاً از طریق فراخوان عمومی در اینترنت انجام میشود. تمرکز جمع سپاری بر مشارکت دادن جمعیت در فعالیتهایی چون حل مسئله، تولید و توسعه مفاهیمی چون مشارکت در ایده سازی، نوآوری، تولید و فرایندهای ارائه خدمات است که بر کیفیت محصول، وفاداری و خشنودی مشتری اثری مستقیم دارد. غیر متمرکز بودن، غیررسمی بودن، عمودی و افقی بودن ارتباطات، در انحصار نبودن اطلاعات، از جمله مواهب جمعسپاری میباشد. مدل کسب وکار جمعسپاری تمرکز بر مشارکت داوطلبانه جمعیت جهت تولید فراوردههای نوآورانه دارد.
اگر به ترکیب واژه جمعسپاری دقت کنید به دو کلمه جمع و سپردن خواهید رسید، در یک پروژه جمعسپاری ایده خودتان را مطرح کرده و درخواست حمایت میکنید، ما در اینجا حمایت مالی را مثال میزنیم، حالا اگر این درخواست واریز مبلغ را با فروش مقایسه کنید به این نکته پیخواهید برد که حمایت کنندگان به نوعی واقعیترین مشتریان شما هستند، برای یک کسبوکار نوپا شناخت مشتریان واقعی و متقاعد کردن آنها از مهمترین بخشهایی اجرایی است. بخشی که سرنوشت یک کسبوکار را رقم میزند.
پس در جمعسپاری حتی اگر شکست هم بخورید و نتوانید حدنصاب حمایت لازم را کسب کنید، آمار نسبتا دقیقی از مشتریان و مخاطبان واقعی خود پیدا خواهید کرد. علاوه براین سایتها و مراکز جمعسپاری اعتبار اجتماعی و تخصصی بالایی دارند و مانند یک رسانه، شما و ایدهتان را معرفی میکنند بدون صرف هزینهای، حتی بهتر از یک مرکز تخصصی تبلیغات.
بازاریابی محتوا باعث چگونه باعث جذب مشتری میشود؟
فرآیند بازاریابی محتوای ایده آل، دارای عناصر جذابی است که مشتریان شما را مایل به برقراری تعامل و ارتباط با شما میکند. در حقیقت، محتواهای تولید شده به مشتریان کمک میکنند تا برحسب شرایط خود، برند شما را کشف کنند. بعلاوه، شرکت شما می تواند برخی از مشتریان را در طی کل فرآیند تصمیم گیری، همراهی کند. برخلاف تصور غلطی که وجود دارد، محتوا به تنهایی مشتری را در قیف فروش از مرحله ای به مرحله دیگر هدایت نمی کند، بلکه کمک می کند تابرند در ذهن مشتری بماند. پس اگر می خواهید در میان اولویت های مشتری باشید باید اهمیت این موضوع را به خوبی درک کنید.
خریداران یا مشتریان بنگاه های کسب و کار، پیش از اتخاذ تصمیم برای خرید، چهار یا بیش از چهار قطعه محتوا را استفاده می کنند.
استراتژی شما برای بازاریابی محتوا می تواند شامل هر نوع محتوای مورد علاقه و دلخواه شما باشد. در حقیقت، هرچه محتوای غنی تر و متنوع تری تولید کنید، بهتر است. اما برای گروه های بازاریابی تازه کار و نوپا، وبلاگ نویسی باید در صدر فهرست اولویت ها قرار بگیرد. وبلاگ نویسی، مؤثرترین روش برای خلق محتوای جدید و رتبه بالا در وب است که میتواند تعداد زیادی بازدیدکننده را به سایت شما بکشاند. این روش، آمار بازدیدکنندگان سایت را افزایش می دهد؛ لینکهای داخلی بیشتری ایجاد می کند؛ و نسبت به دیگر تکنیک های بازاریابی، فعالیتهای اجتماعی دارد.
آن دسته از بنگاه های کسب و کار که وبلاگ نویسی انجام می دهند، آمار بازدیدکنندگان سایتشان بطور میانگین ۵۵% بیشتر از سایت بنگاه های کسب و کار دیگر است.
اقدامات مناسبی که در راستای وبلاگ نویسی انجام می شود، در واقع توانمندی سازمان شما برای حفظ جایگاه برتر در بازاریابی محتوا را به اثبات می رسانند. عدم موفقیت در وبلاگ نویسی به این معناست که شما از اجرای فرآیندهای پیچیده تر و دشوارتر باز خواهید ماند. اما، مایک خبر خوب برای شما داریم و آن، این است که وبلاگ نویسی محرک دیگر اقدامات پیشرفته و پیچیده در حوزه بازاریابی محتواست و موجب دستیابی به محتواهایی می شود که امکان به اشتراک گذاری، ایمیل کردن، تجمیع کردن، ادغام و استفاده مجدد از آنها وجود دارد.
پس این سوال ایجاد می شود که تولید محتوای سایت چگونه باید باشد؟
بسیاری از سایت های اینترنتی با مشکل نبود موضوع برای تولید محتوا مواجه هستند و نمیتوانند مطالب مفیدی را در زمینه کاری خود برای ارائه پیدا کنند. بطور قطع میتوان گفت که هیچ شرکت یا سایتی وجود ندارد که نتواند در زمینه تولید محتوای مرتبط با کار خود فعالیت کند؛ زیرا اگر واقعا هیچ اطلاعات و موضوعاتی پیرامون زمینه کاری شما وجود ندارد چگونه میتواند برای شما درآمدزایی داشته باشد؟
امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا برای سایت اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند که زمان مناسبی را برای مطالعه وبسایت ها و مطالعه کتاب اختصاص بدهند.
یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.